Voeding en cellulitis: gezond eten

Naast veel beweging helpt gezond eten om cellulitis te voorkomen of te verminderen. Cellulitis heeft namelijk ook te maken met afvalstoffen. Deze afvalstoffen komen voornamelijk naar binnen door eten en drinken. Let er daarom goed op wat je naar binnen werkt. Zo zijn te veel vetten (fastfood) erg slecht. Deze vetten gaan zich eenvoudig ophopen.

Welke vetten kun je het beste eten en welke niet..
Je hebt twee verschillende soorten vetten. Verzadigde en onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten kan je beter hebben dan verzadigde vetten. Ook te veel koolhydraten zijn niet goed voor je, deze gaan zich uiteindelijk ook omzetten in vetten. Wanneer je echt wilt letten op je voeding voor cellulitis is het ook belangrijk dat je rekening houdt met bijvoorbeeld drinken als cola, vruchtensapjes en voedingswaren waar veel chemische stoffen in zitten. Deze chemische stoffen worden opgeslagen als afvalstoffen en blijven in het lichaam zitten en kan later cellulitis veroorzaken.

Welke voeding?
Om cellulitis te verminderen of te voorkomen is het dus belangrijk dat je gezonde voeding naar binnenkrijgt waar niet te veel vetten in zitten en die vocht afdrijvend zijn. Zo zijn groente en fruit natuurlijk uitstekend. Naast de gezonde voeding is het ook belangrijk om voldoende water te drinken, en wanneer je water zat bent kan je altijd nog een kop groene thee zetten. Dit zorgt voor een zogenaamde drainerende werking.

En denk er ook aan, lijnen is niet de manier om van cellulitis af te komen. Zorg er voor dat je voldoende voedingsstoffen naar binnen krijgt, niet te veel maar ook zeker niet te weinig! Om het hieronder op een rijtje te zetten:

Wat moet je vermijden:
• Veel alcohol en cafeïne
• Fastfood
• Cola, vruchtensapjes en voedingswaren met veel chemische stoffen

Wat moet je vooral eten of drinken:
• Verse vis (bevat gezonde vetten)
• Groente en fruit
• Volkoren producten
• Noten
• Veel drinken van water (minimaal 1,5 liter)